onsdag 11. mai 2011

Rosa rosa

Da jeg fant ut at det vokste et menneske inni meg, som var jente, var jeg temmelig kjapt ute med å hevde at: "Rosa, det skal denne jenta ikke ha".

Nå, en del måneder senere ligger hun her og skinner i rosa gaver. Rosa kjole, rosa teppe, rosa jakke, rosa lue, rosa bamse, rosa smokk. Og jeg spør meg selv, har jeg tapt noen slags kamp? Hvilken kamp? Og, bryr jeg meg?

Nei, tror ikke det. Rosa er fresht. Rosa er livlig. Noen må jo bruke rosa. Så, derfor håper jeg at jeg vinner denne konkurransen  (eller heter det kanskje giwe away på bloggspråket?) hos Pia. Her kan man stikke av med en rosa rettetang. Selv eier jeg nemlig ingenting rosa. Og det hadde jo vært ganske fresht å matche babyens outfit. Hadde det ikke?

1 kommentar:

Pia sa...

Det ble ikke deg, dessverre...
Det blir litt rosa med jenter, merker det jeg og...