mandag 7. januar 2013

For to år siden

I dag er det to år siden i dag jeg gikk nedover bakkene mot Carl Berner. Retning T-banen. Jeg hadde vært på barselbesøk hos en venninne. Hun som oppdaget at hun var gravid samtidig som meg. Som egentlig hadde termin akkurat en uke før oss. Men som bar på en utålmodig jente som kom 10 dager før tiden. Selv var jeg fire dager på overtid. Passelig klar. Jeg hadde sittet og sett på det lille mennesket. Sett hvordan hun sparket. Fektet. Gråt. Så vakker. Så perfekt. Samtidig som jeg kjente at noen sparket inni meg. Flyttet på seg. Og jeg prøvde å forstå at det lå et like ferdig menneske der inne. Helt likt som hun som lå foran meg.

Men nå var jeg altså på vei hjem. Det var fredag og ettermiddag, og jeg skulle egentlig gå hele veien. Men kjente at kroppen var for tung. For trett, etter null søvn natten før. Så jeg gikk mot banen. Fremme på perrongen ringte jeg mannen som var på jobb, forsikret om at ingen ting hadde skjedd. Fortalte at kroppen var ekstra tung i dag. Spurte om han kunne handle. - Sov litt, sa han.

Og det gjorde jeg. Sov. Frem til jeg ble vekket av mannen som kom fra trening. -Sover du enda, lo han. Og ba meg om å sove litt til, han skulle lage middag. -Vekker deg da. Og det gjorde han. Med middag og lys og  favorittmusikk. Vi visste begge at dette var siste fredagen som oss. Bare oss. To. Og vi skålte for det. Og for det som skulle komme. Det ukjente.Og der, mens vi skålte, kjente jeg det. Det første, spede, tegnet. Det neste kom ikke før lenge etterpå. Først etter at vi hadde lagt oss, og sovnet, ble tegnene sikre. Og sterke. Hun var på vei. Til oss.

Heldigvis visste vi ikke da at det skulle ta enda et døgn før vi fikk møte henne. Eller at ferden ut skulle bli i overkant tøff for henne. At hun ikke skulle komme rett til oss. Heldigvis visste vi ingen ting om det. For det gikk jo helt bra. Det vet vi nå.



20 kommentarer:

Anonym sa...

Bloggen din er som en liten godtepose. Jeg titter innom titt og ofte for å se om du har skrevet noe nytt, og så plutselig, der var det. Og det treffer og rører. Jeg ligger et år etter deg i mammalivet, men koser meg sånn med det du skriver og alt som er til å kjenne igjen. Takk for det.
Hilsen Turid

Åshild sa...

Du skriver poesi!

nadja sa...

<3.

Du, du MÅ bare skrive. Så ofte du kan. Jeg liker språket ditt så godt.

nadja sa...

<3.

Du, du MÅ bare skrive. Så ofte du kan. Jeg liker språket ditt så godt.

Camilla sa...

Så vakkert du skriver :)

Pia sa...

Åh, det er spesielt det der med fødsel, og tida rett før (og rett etter...) Rundt ungenes bursdager blir man litt ekstra sentimental:)

Støvkorn sa...

Ah, minner... alltid rart og litt sårt og tenke tilbake. Du skriver godt!

Livet, døden, kjærligheten og bamsemums sa...

Hei! Oppdaga bloggen din idag, så fint du skriv! Og så fint at den er uten bilder, då lagar eg bilda sjøl! Kirsti, som kjem innom for å lese meir ein annan dag.

Unknown sa...

HVORDAN FÅ DIN EX BACK WITH YOU NOW !!!
Jeg har noe å dele med deg! Det er en stor glede i mitt hjerte som jeg vil dele med alle. Mitt navn er Gunn Jenssen Faith. Jeg hadde en misforståelse med min elsker flere måneder siden; som førte oss til å bryte opp og han ville aldri høre stemmen min igjen. Men som tiden gikk, anbefalte en god venn av meg DR.PEPOKO som kunne hjelpe meg med Love Spell for å få mannen min tilbake. Først trodde jeg ideen om en kjærlighetsspell var rar, men var villig til å prøve det fordi jeg virkelig elsker kjæresten min. For første gang var jeg redd for å kontakte DR.PEPOKO fordi jeg ikke var sikker på om det de gjorde var mot min religion. Men min venn forsikret meg om at de bare bruker stave som er trygt og ikke har noen bivirkninger. Jeg følte meg litt bedre og bestemte meg for å kontakte DR.PEPOKO på posten hans (pepokolovespell@gmail.com). Jeg kontaktet ham via e-posten og forklarte alt for ham. Han sa at jeg ikke burde bekymre meg, at min elskede kommer tilbake til meg på kneet og ber om tilgivelse. Jeg kjøpte et element som han fortalte meg å kjøpe for utarbeidelsen av stavningen og forsikret meg om at min elskede kommer til meg innen 48 timer i anger. Min største glede er nå at han faktisk kom tilbake til meg og falt på kneet og ba om tilgivelse. Vi kom tilbake sammen og vårt forhold har vært bedre denne gangen. Jeg må gi DR.PEPOKO all æren for å hjelpe oss med å komme tilbake til et bedre sted enn hvor vi begynte. Den nye funnet kjærligheten som kjæresten min har for meg, er utrolig, og jeg kan ikke vente på å se hva fremtiden har for oss. Har du noe problem med din kjære? Vel bekymre deg ikke mer fordi DR.PEPOKO kan gi deg en stave for å få ham eller henne tilbake. Med hjelp av en stave som han hjalp meg. Kontakt DR.PEPOKO via e-post: pepokolovespell@gmail.com eller besøk hennes hjemmeside: www.pepokolovespelltemple.blogspot.com

Her er mine detaljer også hvis du ønsker å kontakte meg personlig ::: gunnjenssen.faith@gmail.com

WILSON sa...







HELLO EVERYONE.
my name is harry wilson from USA califonia am here to use this media to say a very big thank you to dr oduckayamud.
As a sign of gratitude for how he saved my wife from CANCER, i decided to use this opportunity to reach out to those still suffering from CANCER.
My wife suffered cancer in the year 2016 and it was really tough and heartbreaking for me because she was my all and the symptoms were terrible, she always complain of abnormal vaginal bleeding, and she always have pain during sexual intercourse. . we tried various therapies prescribed by our neurologist but none could cure her. I searched for a cure and i saw a testimony by MRS MARYJAME who was cured and so many other with similar body problem, and he left the contact of the doctor who had the cure to cancer . I never imagined cancer. has a natural cure not until i contacted DR ODUCKAYAMUD and he assured me that my wife will be fine. I got the herbal medication he recommended and my wife used it and in one months time she was fully okay even up till this moment she is so full of life. cancer has a cure and it is a herbal cure contact DR ODUCKAYAMUD for more info oduckayamud49@gmail.com OR oduckayamud49@yahoo.com you can contact him (+2347059232579)on how to get the medication. Thanks for reading my testimony

RUFFUS sa...




Hello , am Christine Ruffus from New York Texas, am 37 years old, I saw a comment posted by wandy brimm from Vegas, on how she was free from skin cancer with cannabis CANNABIS OIL by DoctorODUCK AYAMUD , I was diagnosed of HPV infections for the pass two years , I contacted wandy and she told me that this very doctor cures HPV cancer and he also cures HIV/AIDS too, then I contacted DR.OSCAR DILAN, so he told me what to do to get healing and free from HPV , so I make provisions for the HERBAL CREAM which I used for two weeks and now just to see that the exact week which doctorODUCK AYAMUD told me I will be healed I was feeling good and healthy , my skin regained, I went for check up in the hospital and my doctor told that me that all the virus disappeared from my blood vessels and normal, then DR ODUCK AYAMUD asked me to promise him that I we testify of his good herbal work to the world, so I we like you to contact him ( oduckayamud49@yahoo.com OR oduckayamud49@gmail.com .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS... ) if you have any health issue I believe doctor DR ODUCK AYAMUD we help you .... CONTACT HIM NOW: oduckayamud49@yahoo.com OR oduckayamud49@gmail.com .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS.................YOU CAN ALSO ADD HIM UP ON WHATSAPP USING THIS MOBILE NUMBER:+2347059232579

AMBER sa...




I want to use this medium to testify of how i got cured from HIV AIDS, HIV AIDS is known not to have a cure, I contacted this disease in 2017,before I get married to my husband Mary, and I thank him for his courage and support towards the period of my illness. I have done all my best to get cured from this disease but all to no avail until a friend of mine told me about a healing spell DR ODUCK AYAMUD on the internet who helps people cure any kind of diseases including HIV AIDS, Cancer, Herpes etc, at first I doubted if it was real but decided to give it a try, when I contacted this spell caster he helped me cast a healing spell and I was healed within two weeks ( 2days ) Contact this great spell caster for any kind of disease or ailment via this email : oduckayamud49@yahoo.com OR oduckayamud49@gmail.com .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS.................YOU CAN ALSO ADD HIM UP ON WHATSAPP USING THIS MOBILE NUMBER:+2347059232579

FLORA sa...



HOW I GET MY HERPES CURED WITHIN 8 DAYS

I want every herpes patient to please read my testimony, my name is FLORA RUFER am from California in USA, I contacted genital herpes from my ex boyfriend who never had any symptoms. I have had it for 4 months now., and it has affected my life. I have told my boyfriends who I trusted about it and I have never had a bad reaction, it has affected my new relationships with penny and people think herpes is really a minor skin irritation herpes has a long term effects on health. The stigma attached to this virus by ignorant people is ridiculous. Most people have herpes in one form or another. I would like to advise people on how I get rid of my herpes and I was reading a comment on the internet,and I saw a testimony posted by a woman from island that she get rid of her herpes with the help of doctorODUCK AYAMUD and so I was so happy when I saw that post, that his herbal medication is free and I quickly collected the herbal doctor email and I email him within 5 hr he respond to my email and I explain things to him he told me not to worry that I should fill his herbal form wish I did and he only request for little money that he will use to buy the items for the preparation of the herbal medicine, wish I send to him because the pain was too much for me to bear and after some days he told me that he has prepare the herbal medicine, that I should send him my address that he want to sent it to me via DHL or FED-EX that was how I got the herbal medication and I use it as I was told and after few days I found out that my herpes was no more and when some of my friend who has herpes saw me they were surprise and I also introduce them to the man and they are also cure from the same herpes and if you have herpes, kindly contact DR ODUCK AYAMUD via this email:oduckayamud49@yahoo.com OR oduckayamud49@gmail.com .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS........ THIS MAN'S MEDICATION IS 100% EFFECTIVE AND ACTIVE .... CONTACT HIM TODAY VIA THIS EMAIL ADDRESS: oduckayamud49@yahoo.com OR oduckayamud49@gmail.com .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS... so you can be happy again....YOU CAN ALSO ADD HIM UP ON WHATSAPP USING THIS MOBILE NUMBER:+2347059232579

TRACY sa...



My name is Tracey Adams, My partner and I have been trying for a baby for over two years now, We were going to a fertility clinic for about 9 months before somebody told us to contact this spell caster who is so powerful, We contacted him at this email; oduckayamud49@yahoo.com OR oduckayamud49@gmail.com .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM , for him to help us, then we told him our problem, he told us that she we either conceive in August 2018 or September 2018,but after two years of trying we were at a point where we were willing to try anything. And I'm glad we came to DR ODUCK AYAMUD, Because his predictions put us at ease, and I honestly believe him, and his gods really helped us as well, I am thankful for all he has done. If you are in this kind of problem i will advice you to contact him with this email: oduckayamud49@yahoo.com OR oduckayamud49@gmail.com .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM for you to have your own baby in the family....YOU CAN ALSO CALL / ADD HIM UP ON WHATSAPP USING THIS MOBILE NUMBER:+2347059232579


ROSE sa...





My life is back!!! After 8 years of marriage, my husband left me and left me with our three kids. I felt like my life was about to end, and was falling apart. I contacted you and after I explained you my problem. In just 24hours, my husband came back to us and show me and my kids much love and apologize for all the pain he have bring to the family. We solved our issues, and we are even happier than before DR ODUCK AYAMUD you are the best spell caster i really appreciate the love spell you casted for me to get the man back to my life i will keep sharing more testimonies to people about your good work Thank you once again DR ODUCK AYAMUD at: oduckayamud49@yahoo.com OR oduckayamud49@gmail.com .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM incase you are in any problem you can contact this man for help he is always there in his temple to help you solve your problem Contact Email is: oduckayamud49@yahoo.com OR oduckayamud49@gmail.com .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM. CONTACT HIM TODAY VIA THIS EMAIL ADDRESS: oduckayamud49@yahoo.com OR oduckayamud49@gmail.com .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM AS HIS POWERS ARE SO STRONG AND VERY EFFECTIVE AND HAS NO BAD EFFECT INSTEAD IT HAVE A VERY GOOD RESULT AFTER CASTING THE SPELL.... YOU CAN ALSO CALL / ADD HIM UP ON WHATSAPP USING THIS MOBILE NUMBER:+2347059232579

GREBSON sa...

I have always wanted to be able to not live paycheck to paycheck or have any debt. I worked in accounting for about 20 years and was barely able to make ends meet. It seemed like any time I moved up in the company and received a RISE/PROMOTION, my living expenses would go up significantly and I was never able to get ahead... Then one day my best friend told me the truth about what he did when his wife left him. He had a love spell cast on her and she stopped the divorce proceedings and they got back together. When he told me this I asked who he used and he gave me the email address which is: oduckayamud49@yahoo.com OR oduckayamud49@gmail.com .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM and I immediately contacted him for help. I saw that they offered different kinds of money spells to help win the lottery. I was immediately intrigued. I have always felt like I was going to win the lottery someday. I had the jackpot lottery spell cast and awaited my win. I was told to play the lottery each week and I did what I was told. I played the lottery each week anyways, so it did not change anything. Within about two weeks it happened. I won $1000,000.00!! I could not believe it! It was more than enough money to retire right away, but I invested it well and it has allowed me to go down to part time work and will help me retire much earlier. I am eternally grateful for finding their email address: oduckayamud49@yahoo.com OR oduckayamud49@gmail.com .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM .... DR ODUCK AYAMUD IS VERY POWERFUL AND RELIABLE CONTACT HIM NOW: oduckayamud49@yahoo.com OR oduckayamud49@gmail.com .... YOU CAN USE ANY OF THE EMAILS TO CONTACT HIM.....YOU CAN ALSO CALL / ADD HIM UP ON WHATSAPP USING THIS MOBILE NUMBER:+2347059232579

Vlasta Parkanová sa...

Den som leser dette vitnesbyrdet i dag, skulle feire med meg og min familie, fordi det hele startet som en vits for noen mennesker og andre sa at det var umulig. Jeg heter Martin Heltveit og er fra oslo, men jeg flytter til Tromsø med kona. Jeg er lykkelig gift med to barn og en vakker kone. Noe forferdelig skjedde med familien min, jeg mistet jobben min og kona forlot huset mitt fordi jeg ikke kunne ta godt vare på meg selv og familien. henne og mine barn på det bestemte tidspunktet. Jeg klarte i ni år, ingen kone å forsørge meg for å ta godt vare på barna. Jeg prøver å sende en testmelding til min kone, men hun hindrer meg i å snakke med henne. Jeg prøver å snakke med venninnen hennes og hennes familie, men jeg vet fortsatt at noen kan hjelpe meg, og jeg har sendt forespørselen senere til så mange selskaper, men fremdeles ikke ring meg før en trofast dag kommer som jeg aldri vil glemme i livet mitt . Da jeg møtte en gammel venn av meg, som jeg forklarte alle vanskene mine med, og han fortalte meg om en flott mann som hjalp ham med å få en god jobb i Coca cola-selskapet, og han fortalte at det var en sjarm-sjarm, men jeg er en person som aldri tror på stave, men jeg bestemte meg for å prøve det, og jeg kontaktet ham via doctorosagiede75@gmail.com. Han instruerte meg og viste meg hva jeg skulle gjøre i løpet av disse tre dagene jeg startet trolldommen. Jeg fulgte alle instruksjonene og gjorde det han ba meg om å gjøre det bra. Drosagiede sørget for at alt gikk bra og at min kone skulle se meg igjen etter det fantastiske arbeidet Drosagiede. Min kone ringer meg med et ukjent nummer og ba om unnskyldning, og hun fortalte meg at hun virkelig savner meg og barna våre og kona kommer hjem. Og etter to dager et firma som jeg har sendt takkebrevet mitt ringt, nå er jeg den eksemplariske bedriftslederen her i USA. Jeg anbefaler at hvis du har noen problemer som å få tilbake eksen din eller å kurere deg for sykdommer som HIV og kreft, kan du sende en melding til denne e-postadressen: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp +2349014523836 og du vil få det beste resultatet. Ta ting for gitt, og det vil bli tatt bort fra deg. Jeg ønsker deg det beste.

Mance Vudic sa...

Jeg vil takke Chubygreat for din hjelp. Min kone forlot meg for noen måneder tilbake, og jeg trengte henne i mitt liv fordi jeg elsker henne så mye. Jeg tok kontakt med chubygreat da jeg leste om ham på Google, hvordan han returnerer kjærligheten. Han ga meg forsikring og sa til meg at han vil trenge ting som jeg leverte, og i løpet av de neste to dagene etter å ha kastet trylleformelen, kom kona tilbake til meg. Takk chubygreat. Du kan kontakte ham med følgende detaljer. Chubygreat@gmail.com eller Whatsapp 2348165965904

Mance Vudic sa...

Jeg vil takke Chubygreat for din hjelp. Min kone forlot meg for noen måneder tilbake, og jeg trengte henne i mitt liv fordi jeg elsker henne så mye. Jeg tok kontakt med chubygreat da jeg leste om ham på Google, hvordan han returnerer kjærligheten. Han ga meg forsikring og sa til meg at han vil trenge ting som jeg leverte, og i løpet av de neste to dagene etter å ha kastet trylleformelen, kom kona tilbake til meg. Takk chubygreat. Du kan kontakte ham med følgende detaljer. Chubygreat@gmail.com eller Whatsapp 2348165965904

Selena Gomez sa...

Jeg vil virkelig også dele historien min med dere her, jeg tror det vil hjelpe noen av oss her også.

Jeg er veldig glad i dag og takknemlig til Dr. Balogun for at han gjenforenet meg med min tidligere mann. Alt håp om å få mannen min tilbake gikk tapt fordi mannen min forlot meg til en annen kvinne i 7 måneder, før jeg kontaktet dr. Balogun scott, som brukte sin kraftige trylleformular for å bringe ham tilbake til meg innen 24 timer etter å ha kontaktet ham via denne e-posten. Du kan også WhatsApp-nummer +33635896938 for å få hjelp. balogundr533@gmail.com