onsdag 20. november 2013

Ti år

- Hadde du mye Lego da du var liten, spør jeg. Høyt nok til å overdøve summingen rundt oss, lavt nok til at bare han hører. Nei, svarer han. Og jeg trenger ikke spørre om han synes det var dumt. Griper bare en ny kloss, og setter den inn i systemet til hun som sitter mellom oss. Hun som bare har øyne for byggingen. - Men jeg hadde playmo da, sier han. - Vi sparte på jo cowboy og indianere. Og da må jeg le. For jeg trenger ikke spørre om det var cowboyene han sparte på. Heller.


Nei, det er kanskje ikke så mye dating. Men det er slike samtaler. Slike som er ti år gamle.  

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jeg synes du har den fineste bloggen i hele verden, Carina! Jeg blir såååå glad hver gang det er et nytt, vakkert innlegg fra deg. Stor klem :-)

Her på Sandaker sa...

Fineste Stina! Tusen takk!, nå ble jeg skikkelig glad! Det er rart å tenke på at kjentfolk også leser her inne;)