torsdag 6. desember 2012

Alle tre

Vi er på besteforeldrebesøk, Anna og jeg. Pappaen har dratt tilbake til Oslo. Motvillig. Anna har bestemt at hun vil sove i voksensenga, og ikke i den lille. Når jeg kommer inn  på rommet ligger hun midt i senga, med bleierumpa til værs. Uten dyne, pustende slik som bare nesetette nestentoåringer kan gjøre. En liten kropp i en stor seng. Og jeg må bare ta bilde av henne. For å sende til pappaen som også skal sove nå. Så han vet at vi savner han. Og at han er heldig som har en seng helt for seg selv.

Savner dere også, skriver han. Med nedover smil. Jeg får dårlig samvittighet for bildet. Vet at han skulle ønske at hun var hos ham. I det jeg kryper inntil den lille kroppen piper mobilen igjen. Med et bilde av pute. Min pute, med et bilde av Anna og mamma oppå. Og jeg må le. Så høyt at Anna våkner. Hun ser sint og forvirret på meg. Men det får så være. For nå er vi våkne sammen, alle tre. 

4 kommentarer:

jenny sa...

Nååh.. for en fin historie! Og ikke minst, gjenkjennbart..hehe.

Livet i Casa Didriksen sa...

:)

altetterboka sa...

Du skirver så utrolig fint! perfekt lektyre ved nattamming:) Sjekk gjerne ut min blogg også, jeg er en en uke gammel fersking:)

Carina sa...

Takk, Jenny;) fint å tenke på at det ligger mange bilder på nattputene rundt omkring...hehe.