onsdag 21. mars 2012

Bookingsavhengig

Jeg har jo tidligere hevdet at jeg ikke har noen avhengighestproblemer.

Det er, når sant skal sies, ikke helt korrekt. Jeg har nemlig fått meg iPhone. Og, med den følger det Apps. Slike som SATS sin App, for å nevne en. Eller bookings-Appen, som den burde hete. For jeg booker og jeg booker. Og jeg avbooker. Og booker på nytt. Trygt plassert i sofaen finner jeg Pulse på mandag, Core på onsdag, og Yoga på torsdag. Og føler meg lekrere for hvert trrykk jeg gjør. Jeg kjenner magen skrumpe og bena fastne. Formen stiger, og proppet med god samvittighet konstaterer jeg en fullbooket kommende uke. Dermed er det bare å gå løs på neste uke.

At pulstimen på mandag kræsjer med en middagsavtale, bekymrer meg ikke nevneverdig. Ei heller at yogatimen foregår mens mannen er på jobb, sånn selv om barnepassopplegget som tilbys ikke har fungert helt optimalt. Så lenge jeg husker å avbooke innen en time før oppstart, er det ingen fare. Da er det bare å finne erstatningsbookinger.

Men altså, noen bookinger møter jeg faktisk opp på. Spinning onsdag og fredag kl 6.30, for eksempel.
For der har du nemlig løsningen ahengighetsproblemet: Å booke timer så tidlig at jeg ikke orker å stå opp enda tidligere for å avbooke de.

Genialt. Men hva jeg skal gjøre med Storm-App-avhengigheten, derimot, har jeg ikke funnet noen løsning på. 

3 kommentarer:

annikken - osloliv sa...

Hahaha!! Jeg kjenner meg godt igjen:) Veeeeldig lett å booke, men også veeeeldig lett å avbooke.

Men det hender jeg er på tidligspinningen jeg og, vi er nok på samme time da jeg også bor på Sandaker/Torshov:) Flinke er vi!

Her på Sandaker sa...

Hei Annikken! Hehe, godt å høre at vi er flere! (Ikke at jeg var i tvil egentlig, man får jo ofte plass selv om man først står som nummer 36 på ventelisten. Vi er nok mange avbookere der ute!)

Så moro at vi er på samme timer, nå kommer jeg til å se ekstra godt rundt meg kjenner jeg;)

Anonym sa...

Hehehe, veldig gjenkjennelig. iPhone er en skikkelig avhengighetsskaper. Noen ganger tror jeg telefonen kommer til å være en integrert del av barnas barndomsminner, der jeg sitter og suller på Twitter-appen mens jeg leker i sandkassa. Ikke bra ;-)